Contact en inschrijven
Contact
Voor dringende vragen en problemen vindt u hieronder de contactgegevens van het bondsteam.
Voor alle andere informatie zijn we makkelijk bereikbaar via email.
Voor algemene vragen: bondsleider@ksatenbriel.be
Rekeningnummer: BE71 7755 1161 1969
Banleiders
Indien u de banleider van een bepaalde ban nodig heeft:
kabouters@ksatenbriel.be
pagadders@ksatenbriel.be
jongknapen@ksatenbriel.be
knapen@ksatenbriel.be
jonghernieuwers@ksatenbriel.be
plus16@ksatenbriel.be
hernieuwers@ksatenbriel.be.
Verhuur lokalen
Onze lokalen zijn eigendom van Stad Brugge, en wij kunnen en mogen ze niet verhuren. Een geschikt heem in onze buurt kunt u vinden via de Boekingscentrale van CJT.
Bondsteam
Bondsleider Pieterjan + Maure:
bondsleider@ksatenbriel.be
0499 39 09 48
Secretaris (Inschrijvingen en fiscale attesten) Aran:
secretaris@ksatenbriel.be
0484 97 52 44
Secretaris (financieel en subsidies) Maxim:
secretaris@ksatenbriel.be
0468 24 87 90
Inschrijven
Inschrijven in september
Ons werkjaar loopt samen met het schooljaar, we beginnen in september en sluiten in de zomervakantie het werkjaar af met een spetterend zomerkamp. September begint met een aantal activiteiten waarop we ons graag voorstellen aan onze toekomstige leden. Op deze activiteiten is het mogelijk om in te schrijven.
De tweede zaterdag van september houden we onze Vlaamse Kermis. De leiders bouwen een hele week aan allerlei speeltuigen en andere creaties van sjorhout, waarop iedereen van de lagere school mag komen spelen. De ouders zijn ook welkom op onze infostand en ons terras. Van op straat is het al duidelijk dat er iets staat te gebeuren, want onze poort wordt altijd mooi versierd met een constructie in het thema.
Een weekje later is het tijd voor de startactiviteit. De leiders van de kabouters, pagadders en jongknapen bereiden samen één grote activiteit voor. We laten onze poortconstructie nog een weekje staan en houden het thema van de Vlaamse Kermis.
Op deze activiteiten is iedereen welkom om eens te komen proberen, verwittigen is niet nodig!
Belangrijk: iedereen, ingeschreven of niet, is verzekerd voor ongevallen op deze activiteiten. We nemen hiervoor een speciale verzekering voor wervingsactiviteiten.
Later op het jaar inschrijven
Ook later op het werkjaar is het nog mogelijk om in te schrijven! Het inschrijvingsgeld wordt verlaagd naarmate het jaar vordert. Voor alle details neem je best contact op met het bondsteam. Vermeld zeker de leeftijd van uw kind, zodat de banleider van de juiste ban contact kan opnemen.
Herinschrijven voor bestaande leden
De leiders hebben het erg druk in september. Naast de voorbereiding voor de Vlaamse Kermis en de startactiviteit gaan ze bij alle leden van hun ban langs om opnieuw in te schrijven. We doen dit zodat de ouders kunnen kennismaken met de nieuwe leidingsploeg voor hun kind in het nieuwe werkjaar.
Kosten en formaliteiten
Het inschrijvingsgeld bedraagt 50 euro per werkjaar. Het grootste deel hiervan gaat naar de verzekering, de rest gebruiken we om onze werking te ondersteunen. Op elke activiteit is een vieruurtje en drankje voorzien.
Voor bepaalde speciale activiteiten (Zwemmen en lunch op hammetjesfeest, schaatsen, zeedag) vragen we een kleine extra bijdrage in de kosten, maar meestal is dit niet de volledige kostprijs en draagt de KSA een stuk bij.
De inschrijving (en verzekering!) is pas in orde wanneer het inschrijvingsgeld is gestort én we de inschrijvingsfiche hebben ontvangen.
Bepaalde ziekenfondsen betalen het inschrijvingsgeld geheel of gedeeltelijk terug. Dien daarvoor de nodige formulieren in bij secretaris Xander, die ze dan afstempelt.
Kampen (paaskamp en zomerkamp) zijn niet inbegrepen in het inschrijvingsgeld. De prijs varieert per jaar. Vorig jaar waren de prijzen als volgt: Paaskamp (kabouters, pagadders, jongknapen, 3 dagen): X euro
Zomerkamp (kabouters, 8 dagen): X euro
Zomerkamp (pagadders, jongknapen, 8 dagen): X euro
Tentenkamp (knapen, jonghernieuwers, 11 dagen): X euro
Ook hier komen bepaalde mutualiteiten tussen in de kosten.